סגירה
    • מותאם לפיירפוקס ולכרום*
    • מותאם לעיוורי צבעים
    • מותאם לכבדי ראייה
    • תצוגה רגילה
    • תפריט קיצורי מקלדתAlt + 0
    • הפסק תנועתיות באתר
    • להגדלת פונטים לחץ על מקשים
    • Ctrl + להגדלה
    • Ctrl - להקטנה
    • Ctrl 0 לאיפוס
    • אפס לברירת מחדל
    • הצהרת נגישות
    הקים את חיל ההנדסה של צה"ל בהוראתו של דוד בן גוריון. שחר זוכר עד היום את אותם ימים בהם נאלץ לשוטט בין בתי המלאכה והמסגריות בתל אביב על מנת לדרבן אותם לייצר ביצורים ואמצעי הגנה עבור החיל.
    אל"מ שחר, הקהנ"ר הראשון של צה"ל הניח למעשה את היסודות לחיל ההנדסה המודרני.
    את השנים שלפני קום המדינה עשה שחר כקצין בחיל ההנדסה הבריטי, שם צבר את ניסיונו בתחום ההנדסה הצבאית.
    "קיבלתי את התפקידים בהתנדבות והתחלתי לטפל בנושא העיקרי ערב עזיבת הבריטים את הארץ - הגנה על הישובים היהודים. היה צריך לבצר את הישובים ובידי הארגונים הקיימים לא היה מספיק אמצעי ביצורים. עברתי בין בתי המלאכה ביחד עם קבוצת מתנדבים וביחד התחלנו לארגן את הביצורים, ביקשנו שילחימו ברזלים ויבנו קונצרטינות כדי לבלום את צבאות האויב. כשהבריטים עזבו הוקל לנו מעט, משום שהם השאירו מחסנים עם ציוד ביצורים" נזכר שחר. במקביל החל שחר לארגן את מערך המיקוש כשהוא משכנע יצרנים לייצר עבור הצבא הצעיר מוקשים.
    משרדו של קהנ"ר הראשון שכן על גג בית המהנדס בתל אביב.
    אט אט הוקם בית הספר להנדסה וכן הוקם מרכז "בצר" שהיה "מרכז העצבים" של החיל.
    לאחר מלחמת השחרור החל שחר לבנות את חיל ההנדסה. בין היתר עסק החיל בבניית הכוח, בסיוע לכוחות הלוחמים, בהתבצרות ובפריצת דרכים לכוחות צה"ל. ב-1954 פרש שחר מצה"ל. הוא היה בין מניחי היסודות למספנות ישראל. ב- 1958 עבר למפעלי ים המלח שם שימש כמנכ"ל עד 1970. לאחר מכן עסק בפרוייקטים הנדסיים שונים, בהם בניית קניון דזינגוף סנטר.