אחה"צ טובים לחברי ההנהלה.
דו"ח ביצוע מפורט נשלח לכל החברים מבעוד יום ואני מקווה כי כולם קראו אותו. אעבור רק על הנקודות העיקריות ונקיים דיון עפ"י פניית החברים (הדו"ח מצורף כנספח לפרוטוקול זה).
אנו נקיים אסיפה כללית ומועצה ב- 2.7.14 בהן נאשר את הדו"חות הכספיים לשנת 2013 שיהיו מוכנים עד סוף חודש יוני. בישיבת המועצה נבחר יו"ר חדש למועצה במקום אלברט בהר שביקש לסיים תפקידו. פניתי ליגאל וולק והוא הסכים ,אם יבחר,לקחת על עצמו את תפקיד יו"ר המועצה.
מבקש להקפיד על הוצאת זימונים לישיבות הנ"ל בזמן, דהיינו לא יאוחר מ 21 יום לפני הישיבות.
בנושא התקציבי אני מזכיר כי השנה התקציב ממשרד הביטחון גדל ב- 50,000 ₪ (לשוטף) ועוד 26,000 ₪ חד פעמי השנה. סה"כ תקציב משהב"ט השנה מסתכם ב- 551,000 ₪.
מבחינת תזרים המזומנים ישנו לחץ על הקופה כתוצאה מהוצאות להכשרת האתר עפ"י דרישות המשטרה וכיבוי-אש לצורך קבלת רישיון עסק קבוע לאתר, שהסתכמו ב- 70,000 ₪. ההוצאות העיקריות היו: התקנת שערים, 2 בורות ביטחון, סימון מדרגות, מרצפות נגד החלקה ותשלומים ליועץ בטיחות ונגישות וכיבוי-אש.
קיבלנו מהיזם המפעיל את האתר באירועים מסחריים מקדמה בסך 30,000 ₪ ע"ח הכנסות עתידיות של העמותה מהאירועים, וכן דחייה של 2-3 חודשים בתשלום עבור השמירה המבוצעת ע"י חברת אחות של היזם, ובכך ישנה הקלה על תזרים המזומנים, וזאת עד שתיכנס המחצית השנייה של הקצבת משהב"ט השנה.
יתרת המזומנים בבנק כיום – 80,000 ₪, כך שאם נעכב התשלומים על השמירה ב- 3 חודשים ונשלם רק את ההוצאות השוטפות (שכר, גינון, חשמל, מים וכד') שמסתכמות ב- 25,000 ₪ בחודש, נחזיק מעמד עד שנקבל את המחצית השנייה של התקציב ממשהב"ט.
הוצאות נוספות שהיו לנו: רכישת מחשבים וציוד לחדר העריכה (כ- 15,000 ₪), ועבור הפקת ספר החה"ן , הכול מתוך תרומות מובטחות שכבר הגיעו בחלקן.
על פי המצב כרגע לא נצטרך להיכנס למצב של משיכת יתר בבנק.
אני ממשיך במספר נושאים כספיים:
בנוסף תוקצבו 50,000 ₪ ל- 10 סרטים על פצועים. נקבע כבר הגוף המבצע ואנו בשלב גיבוש רשימת הפצועים אשר ישולבו בסרטים, בשיתוף עם מקהנ"ר.
סיוע ב-2 אוטובוסים לביקור בבהל"צ שיתקיים ב- 30.6.2014.
ג. משרד הביטחון תקצב ב- 50,000 ₪ השתתפותו באירועים שמבצע צה"ל באתר. העברת התקציב עפ"י דיווחים תלת-חודשיים שמעבירה העמותה למשהב"ט.
- שמואל שניצר – 50,000 ₪ לספר. מתוכם הועברו כבר 30,000 ₪ שכבר השקענו. כרגע בטיפול העברת יתרת ה- 20,000 ₪.
- ננסי רוטברג (בתו של סם רוטברג ז"ל) באמצעות יעקב רימר – ביקרה בעמותה לפני חצי שנה. הודעה בדבר הקף התרומה תועבר בתחילת חודש יוני.
- משפחת שרייר התארחה בעמותה לפני שבועיים. הסיור אורגן ע"י יוסי סמירה ועפ"י דיווח שהעביר לנו הסיור היה מוצלח. הנכד הבכור הבטיח כי לביקור יהיה "המשך".
- ה.הכנסות מאירועים חיצוניים:
סיכמנו את עקרונות ההסכם עם היזם (יזראל ספיישל פורסס) בסיוע עורכי הדין אהוד הוברמן ועודד לב ורו"ח אריה רפופורט.
אני מבקש מגיורא לפרט את עיקרי ההסכם.
אני מפרט עת עקרונות ההסכם:
- א.ניתנת ליזם זכות בלעדית לשווק האתר לאירועים בעלי אופי מסחרי.
- ב.האירועים לא יפגעו באופי המקום כאתר הנצחה ומורשת.
- ג.תקופת ההסכם היא לחמש שנים עם אופציה להארכה לחמש שנים נוספות.
- ד.כל אירוע יקבל אישור מראש ובכתב מהעמותה.
ה. החברה מתחייבת לתקן כל נזק שיגרם על ידה מיידית ועל חשבונה.
ו. על החברה לקבל רישיון מאת הרשות המקומית בהתאם לדרישות החוק לפני קיום כל אירוע ולהמציאו לעמותה.
ז. החברה מתחייבת לביצוע השקעות לשיפור האתר וזאת ע"פ נספח השקעות שיימסר לעמותה,יאושר על ידה ויהוה חלק מההסכם.
ח. החברה תדאג לבטח עצמה ואת העמותה בהתאם לנספח ביטוחי שהוכן ע"י היועץ הביטוחי של העמותה.
ט. התמורה לעמותה: אירוע עד 500 איש – עפ"י סיכום
אירוע עד 750 איש – 4000 ₪
אירוע מעל 750 איש – 5000 ₪
או 10% מהכנסות החברה מהאירוע לפי הגבוה ביניהם.
בנוסף ישולמו 500 ₪ לאירוע יום.
1000 ₪ לאירוע המסתיים בלילה.
כל הסכומים הנ"ל צמודים למדד.
החל משנת 2015 מחויבת החברה לתשלום מינימאלי-שנתי בסך 50,000 ₪.
בתקופת 5 השנים השניות תהיה העמותה זכאית לדרוש תוספת של עד 30% מעבר לסכומים הנ"ל, בתוספת הפרשי הצמדה.
י. במידה ויחול תשלום על העמותה בגין ארנונה או היטל אחר כתוצאה מפעילות החברה יחולו הוצאות אלה על החברה.
יא. אי הסכמה בדבר העלות הנוספת בגין הנ"ל מאפשרת יציאה הדדית מההסכם שלא תחשב כהפרתו.
יב. חילוקי דעות בדבר מימוש ההסכם יובאו לבורר מוסכם שיבחר ע"י הצדדים, ואם לא יוסכם על בורר מוסכם יקבע הבורר ע"י לשכת עורכי הדין והצדדים יישאו בעלותו בחלקים שווים.
האם יש תיאום בין אירועי החברה ואירועי העמותה?
ההסכם מכסה נקודה זו: לגבי כל אירוע שהחברה רוצה לקיים היא צריכה לקבל אישור מראש מהעמותה.
האם לחברה יש בלעדיות?
לחברה בלעדיות לתקופת ההסכם - גם אם יפנה מישהו אחר
לקיום אירוע מסחרי באתר הוא יצטרך לפנות דרך החברה.
ההסכם טרם נחתם. עדיין מתדיינים לגבי חלק מהסעיפים.
החתימה תהיה בימים הקרובים.
בהמשך לפניה שנעשתה אלינו אני מעלה לדיון והחלטה האם
לאפשר קיום אירועים מסחריים בשבת. בבדיקה ראשונית במועצה
אין סעיף האוסר קיום אירועים בשבת.
צריך לבדוק השאלה האם אין אירוע בשבת פוגע בקיר ההנצחה.
צריך שהמקום יהיה חי ותוסס - לרבות בשבתות. זה גם היה רצון המשפחות השכולות בפגישות שנערכו עמן בנושא התוכן והשימושים באתר. צריך כמובן להקפיד כי האירוע יישא אופי שקט ולא רועש.
צריך לוודא שאזור האנדרטה יהיה מחוץ לתחום האירועים, ואם כך אינני רואה בעיה לקיום אירוע בשבת.
מציע להקים גדר בין האנדרטה והאמפיתיאטרון.
מציע לגדר את גב האנדרטה.
עפ"י ההסכם העמותה תנחה בכל אירוע היכן המקומות שמחוץ לתחום לגבי האירוע.
מבקש להעלות שתי הסתייגויות:
- א.אי גביית כסף באתר בשבת.
- ב.אין חוק עזר במועצה האוסר קיום אירועים בשבת.
מעלה הצעה להחלטה:
העמותה מאשרת קיום אירועים בשבת כפוף להתייחסויות וההסתייגויות לעייל.
הצבעה: מאושר פה אחד.
בשבוע הבא אקיים פגש שוטף עם נציגות הפצועים.
אירוע ההוקרה השנתי לפצועים נקבע בשיתוף עם מקהנ"ר ל- 18.9.2014. לקראת האירוע ייעשה מאמץ להגדיל את מספר המשתתפים מקרב הפצועים.
ב-12.6.2014 נקיים כנס מג"דים ומפקדי יחידות שני במתכונת הכנס הראשון. במקום הקהנ"ר ירצה ראש תחה"ן ובנוסף יהיה אירוע אמנותי קצר מטעם מקהנ"ר.
ב- 30.6.2014 נקיים סיור לפצועי החיל וחברי העמותה לבהל"צ. לסיור יצטרף מדריך מקצועי לצורך עצירה והדרכה בנקודות חשובות בדרך. ייתכן ונרד דרומה כדי לראות את הגדר הדרומית לאורך כביש 12.
בתחילת אוקטובר (מועד יפורסם בנפרד) יתקיים אירוע החלפת הקהנ"ר.
בחודש שעבר הועבר תמסח מאתר השריון בלטרון לאתר העמותה. בעניין זה אני מבקש לציין את גדוד 634 ובעיקר את יואב זאבי וחיים קול על עבודת השיפוץ של שני התמסחים שהיו באתר השריון, ועל ההסכמות שהם הגיעו עם מנהל אתר השריון אשר אפשרו העברת התמסח. בנוסף אני מבקש לציין את אורי געש ואת קבוצת "תעבורה" שסייעו בהעברת התמסח והצבתו באתר .
בנוסף לדוברה, לטג"ש ולתמסח מתוכננת הצבת כלי הנדסה נוספים. אנו פועלים כרגע לאיתור הכלים ותכנון העברתם לאתר.
הספר נכתב (עד מלחמת לבנון), הועבר להערות ונדון לאור ההערות עם הצוות הכותב. כרגע טיוטה שנייה בכתיבה. נקווה שעד סוף השנה תסתיים כתיבת והפקת הספר (כפוף לכך שנצליח לגייס את הכספים הדרושים).
הספר יצא גם במהדורת מדיה דיגיטאלית כדי להקל על כתיבת ההערות ויישומן.
חדר העריכה הוקם ונרכשה תוכנת עריכה. כרגע קולטים חומרים באמצעות רני קציר – יוצא גדוד 601 הפועל בהתנדבות. יחד אתו קיבל על עצמו ללוות את הנושא חבר ההנהלה אפי ברשף.
מקהנ"ר העמידה חייל מקצועי מיחידת המולטי-מדיה לטובת מרכז המורשת והוא פועל תחת הנחייתו של בני קציר.
כאשר יתחיל להגיע חומר מורשת סרוק מהגדודים יוקם באתר תיק לכל גדוד.
אנו מחכים לתשובה לגבי שני הפצועים הראשונים המומלצים ע"י עדי אטיה- קצינת הנפגעים של מקהנ"ר כדי להתחיל בהכנת הסרטים.
אנו ממתינים לקבלת תשובה מהוועדה מטעם משרד הביטחון שביקרה באתר. בשלב זה נמצאת בהכנה מצגת תלת ממדית שמכין איתמר רוזנבלט. כמו כן מקדמים הכנת תיק תוכנית שביל המורשת שיוגש לקק"ל לצורך קבלת סיוע.
מבקש לציין את איציק רביב על פעילותו לקידומו ותפעולו המוצלח של האתר הדיגיטאלי.
חברת התוכנה עמה התקשרנו הקימה אתר מקצועי ביותר ואיציק רביב מפעיל אותו.
מבקש מאיציק רביב לפרט
אתר חיל ההנדסה חי ובועט. מ- 11.3.2014 ועד היום הועלו על-ידי 12 נושאים (הרשימה מצורפת כנספח לפרוטוקול זה). אנו רואים תגובה חיובית של גולשים (עליה מ-50 ל-400 במספר הנכנסים לאתר).
הפרסומים מגיעים גם לאתר הפייסבוק של העמותה ולאתרי פייסבוק קשורים.אני מבקש לקבל חומרים נוספים לצורך פרסומם באתרים השונים.
בקובץ המידע האישי של העמותה רשומים כיום 2500 איש הכוללים את חברי העמותה,פצועי החיל,משתתפי האירועים השונים והמשפחות.ל-900 מתוכם כתובת מייל,לאחרים כתובות מגורים ומספרי טלפון ולחלקם שם בלבד.מערכת הדוור החדשה מאפשרת מיונים ופילוחים לפי צרכי העמותה.אנו עומדים לפני מבצע משלוח מסרונים לכל חסרי כתובת מייל לצורך טיוב הנתונים שבידינו.
הכנס הראשון התקיים ה-27.3.14 .השתתפו בו 90 מג"דים .הכנס השני יתקיים ב-12.6.14 והוא יכלול גם את מפקדי יחידות חה"ן לדורותיהם.הכנס הוא בשיתוף מקה"נר .הכוונה היא ליצור מערכת לאיסוף חומרי מורשת ברמת הגדודים והיחידות.לקראת כנס ב שלחנו מסרונים לכל המג"דים הרשומים אצלנו ולא היו בכנס הראשון.כמו כן פניתי למהנ"פים המכהנים כיום ומפקדי יהלום,.יפתח,יחס"פ וסיירת יעל לצורך קבלת רשימות מפקדים מהעבר.
- חניות- התברר לנו ששטח החניה הזמני מעבר לכביש כלול בתכנית הכללית של אתר העמותה.הכביש עצמו מתוכנן לעבור דרומה.כרגע אנו מתכננים לפנות לרשות מקרקעי ישראל כדי לקבל את השטח לרשותנו ולהכשירו כמגרש חניה קבוע
- ביוב-הובטח חיבור לביוב המרכזי רק בעוד שנתיים שלש.בנתיים פתרון הביובית נותן מענה סביר.
- כביש הכניסה לאתר-בסוף שנת 2013, סוכם עם המועצה האיזורית ועם נציג חברת נתיבי ישראל נמסר כי במחצית הראשונה של שנת 2014 תבוצע הרחבת כביש הגישה מהצומת והסדרת הפנייה שמאלה לאתר.
בעניין מנוי יו"ר למועצה יש לכנס קודם את האסיפה הכללית ,למנות את חברי המועצה בניהם את יו"ר המועצה המיועד,יגאל וולק,ואח"כ בישיבת המועצה הוא יבחר וימונה.
עד סוף החודש נוציא זימונים לישיבות האסיפה המועצה וההנהלה.
אני מציע לקחת בחשבון בכל הסיכומים לגבי הפעילות באתר את תושבי הישוב הסמוך.
בעניין הסדרת החניות בחלק העליון של האמפי נלך לרשות המקרקעין יחד עם נציגי הישוב,החניה הנוספת תקטין את הצורך בחניה על הכביש ותמנע קשיי תנועה של תושבי הישוב הסמוך.בנוסף נפנה למקה"נר בעניין הסדרת החניה והתנועה השוטפת באירועים גדולים בצירים אל ומהישוב הסמוך וכן אציע לישוב שימוש באתר לצרכיו ללא תשלום.
בעניין הספר יש צורך בתיקונים ושינויים רבים.אני מציע לעודד אנשים להעביר חומר בקשר לספר.
הספר נכתב ע"י אפי מלצר עורך מערכות לשעבר ויהורם גלילי.עד היום הוכנסו מאות הערות לספר.כשתתקבל הטיוטא המתוקנת נעביר שוב להערות לקראת גיבוש הנוסח הסופי.
אלה הנושאים .אם אין יותר הערות אני מודה לכולם
הישיבה נעולה
ישי דותן
יו"ר העמותה
|